M
e
h
m
e
t
P
a
k
s
u
Mehmet Paksu - CİNLERLE EVLİLİK YAPILIR MI?

CİNLERLE EVLİLİK YAPILIR MI?

Bir sure var yani cinlerden bir grup geliyor peygamberlerime Mekke Mükerreme Münevvere geçmeden hicret etmeden Cinler geldi İman ediyor kur'an-ı Kerim bu meseleyi sayfa anlatıyor Cin suresi Allah'ın bildirdiler Kur'an'ı ifade ettiğine göre Cinler var ama nasıl varlıklar ve Cinlerle insanların ilişkisi münasebetleri yakınlıkları bekleri nedir Nasıl olur Bunu da izah eden bir sohbete başlayalım Efendim kur'an-ı Kerim'in çeşitli ayetlerin cinlerden bahsedilir Hicr suresi 26 ve 27 ayetlerinde cenab-ı çamurdan yarattığını daha önce cinleri çok zehirli yani dumansız Bir ateşten yarattığını ifade buyuruyor bu ayetlerden anlaşıldığına göre insanlara ve cinler yaratılırken dünya dehşetli alevler saçıyordu dünyayı yaratılışından sonra ilk zamanlarında radyoaktif maddelerin bozulması sebebiyle çok sıcak bir devre yaşamış yine tefsirlerimizde Allah cinleri de Safi Alevden ibaret Bir ateşten yarattı mealindeki ayetini açıklamasında alimlerdir İnsan yaratılmadığını önce güneşte ve dünyanın başladığında olduğu gibi devamlı olarak çarpanlara Duran hareketli ve elektrik halinde olduğu şekilde her şeye karışabilen bir ateşten adi basit unsurların ve çürümüş maddelerin bile hayata sahne olması bu delalet şehadet ve ilan eder ki şu nihayetsiz uçsuz bucaksız feza-i alem bu uzayda şu muhteşem semavat burçlarıyla Gökteki bütün bu gök cisimleri ile yıldızlarıyla buralarda şuur bilinç hayat ve ruh sahibi varlıklar doludur dedi işte ateşten Nurdan ışıktan zulmetten karanlıktan havadan sesler kokudan kelimelerden esir maddesine ve hatta elektrikten ve diğer Latif maddelerden cenab-ı hak varlıklar yaratıyor onlara hiç Akıl sahibi şeriatı bizim dışımızda canlı bizim dışımızda şuurlu akıllı balıklar var Bunlar meleklerdir cinlerdir ve ruhanilerdir cinlerin varlığı böyle bir akıl yürütmenin sonucu olarak ortaya çıktığı gibi tarihin her devresinde insanlık tarihinin her döneminde insanlar tarafından çeşitli şekillerde kabul edilmiş felsefeciler değişik kollarda meleklerin ve cinlerin varlığını hissetmiş ama değişik şekillerde isimlendirmişler yine Bütün diller bütün asırlarda Adem zamanından şimdiye kadar meleklerin varlığını ve o hali varlıkların da yaratılmış olduğunu yaşadıkları İslam alimlerinin ortak görüşü özellikle İnsanı en mükemmel Ferdi olan peygamberler ve maneviyat büyükleri Allah dostları Temel iman esaslarına rağmen Meleklerle imandan ittifak ederken fillerin varlığına tavsiye etmişler Cinler Batı fil Avrupa'da mühim yer tutuyor cinin Fransızca karşılığı geyin Latince karşılığı genoz gerek Doğu gereksin Batı Mısır ve efsanelerde görülen dev figürlerde bu esasa bağlı O da cin inançtır bakınız bu meseleleri aklını tutarım yani Kur'an'ın hadislerin tefsirlerini ifade ettiği gibi aynı zamanda filozofların da batı dünyasında Çünkü insanlar sürekli araştırıyor inceliyor soruyor soruşturuyor Allah kelamı Kuranı birçok yerinde gayet açık ifadelerle açıklandığı gibi bu konuda çeşit yorumlarla meleklerin içerisinde cinlerin Ruhani varlıkların varlığına inanmakta farz Biz meleklere inandığımız gibi cinlere de inanırız bir İslam alimi vardır onun Ragıp diye bir rakip isimli bir alemimiz vardır kelimeleri inceler müfredat diye bir kitabı var Arapça melekler şeytanı var Cinler diyor meleklerin Allah'ın iradesi dışında hiçbir şekilde çıkmaları mümkün değil Gaye Rasulallah ve eşhedü kur'an-ı Kerim'e Allah ne emri ise onu yaparlar ve Allah'ın emrine karşı şeytanlar da ama İsyan halindedir Cinler ise bu iki kısmı ortasındadır ne melekler ne şeytanlardır cin suresinin 14 ayetinde açıklandığı gibi cinlerin bazıları Müslüman bazıları zulüm ederler Yani kafir Demek ki Cinler de insanlar gibi imtihana sınava tabi mükelle sorumlu varlıklar Zariyat suresi 50 ayetinde insanlara cinlerin de Allah'a kulluk etsin yaratıldı anlatılır Enam suresinin 133 ayetinde de insanlar ve cinlere azap gününü haber verecek peygamber gönderildi işaret edildi birçok ayette insanlar yanı sıra Cinler de İslam'a imana davet edilir ve azaptan korkutturur bakın hep ayetlerden arz ediyorum Ahkaf suresinin 209 ayetlerinde zikrini anlatan ve ayrıca cin suresinin inmesine sebep olan olayda da bu anlatılır peygamberesi namaz kıldırırken cinlerden bir grup gelerek onunla görüşürler peygamber sana emriyle kendi kavimlerle İslam'a davet ederler Kur'an'a iman ettiklerini açıklarlar Kuran'ı işiten Cinler dediler ki bu ayet meali Biz muhakkak doğru yolu gösterir acayip Çok şahane bir Kur'an eşitlik Dolayısıyla o Kur'an iman ettik ve Elbette biz Rabbimize hiç kimseye ortak koşmayız diye cinlerin bu ifadeleri Kur'an'a geçiyor ve Kur'an'ı acıyıp kitap Çok şahane çok mükemmel bir kitap olduğunu kendi toplumlarına bunlara Nusaybin sellemin insanlardan sahabeleri olduğu gibi cinlerden de sahabeleri vardı insanlardan tevrat'a iman edenler rasana Hristiyan bütün kitaplara ve Kur'an'a iman eden Müslüman ve büyük birine iman etmeyen dinsiz olduğu gibi cinleri de aynı şekildedir bunun Nereye geliyoruz Yani bir sorunun cevabını vermek onu alt yapısını yapıyorum cinlerin insanlar tarafından çalıştırıldığına çalıştırmasına gelince bu konuda örnek yine Kur'an'da mevcut demiş suresinin 17 veya sever suresini 12 ayetlerinde söyleme Aleyhisselam'ın cinleri emrinde çalıştığından söz edilir Bu heyetleri asılsız insan ne kadar şey ne şekilde hitap ettiği Bediüzzaman hazretleri bu ayetlerini izahına şöyle der yerin yani İnsandan Sonra Akıl sahibi olarak en önemli sakinleri cinlerdir insanlara hizmetçi olabilirler yani cinlerle teması gerçek şimdi cinlere nasıl görüşülür Kur'an böyle söylüyor onlarla temas edilebilir görüşebilir şeytanlar da düşmanlığı bırakmaya mecbur olurlar ne olur sonra ister istemez hizmet edebilirler diyor sözlerde cenab-ı emirlerine uyan bir kuluna Müslüman Aleyhisselam'a etmiş Emre vermiştir ya rabbimiz bu ayetin işaretiyle bize Diyor ki ey insanlar bana itaat eden bir haddime bir kuluma cin ve şeytanları ve şerrileri şerri varlıklara ona itaat ettiriyorum Sen de benim emrime tabi olsan bir çok varlıklar Hatta Cin ve Şeytan da sana musahlar olabilir seni emrine girebilir işte acilen hemfenin birleşmesine ortaya çıkan maddi hassasiyetlerinden tezahür eden İspir var psikoloji gibi gelme haberleşmeyi şu ayet En sonunda bu çiziyor ve en faydalı şekilde şekilleri tayin ediyor Ben ölüyor ve o yolu açıyor Ancak bu nokt bakınız dikkat etmeniz gereken bir nokta bu bilgiyi her yere bulamazsınız ve yıllar öncesinden böyle bir genişçe bir yazı almış yazmıştım onu da sizlere paylaşıyorum konunun devamında açıklandığı gibi cinlerin çalıştırılmasından baksa şimdi gibi bazen Kendine ölü namını veren cinlere ve şeytanlara ve kötü ruhları diye emrine alıp maskara olup oyuncak olmak değil bu işte bu böyle cinleri emirlerine almamışlar cinleri emrine girmişler çünkü bunlar Alim değil bunlar İslam alemi değil Bunu kur'an-ı Kerim okumasını bilmese çok nasıl olur belki tılsımat Kur'aniye ile Kur'an'ın bir takım tılsımları vardır Kur'an'ın bir takım Neyi vardır ölçüleri vardır teshir etmektir şerlerinden kurtulmaktır kur'an-ı Kerim şeytanların ve kötü cinlerin kötü varlıkların şerrinden korunmak noktaları ayet-i Kerim Allah yolu gösterir Demek ki cinleri alet olup onların maskarası durumuna düşme tehlikesi de söz konusu Enam suresinin 100 sebep 41 ayetlerinde bir kısım insanların cinlere ibadet ettiklerini ya cinlere tapıyor adam ve onları Allah'a ortak koştukları için azaba müsait oldukları anlatırız kur'an-ı Kerim'de İslam öncesi cahiliye dönemi Arapları da kendilerine büyücülerde kahinlerden cinlere kaptırmışlar ve bir yere tenha vadiye vadiye bir terapi onların orayı kuşatmasını artırırlardı Peygamber sav peygamber olarak gönderilmesi ile o cinlerin hadleri bildirilmiş doğru muhammediyle tarafı Hak'tan tepelerine indirilen ateşten alemler buna Şahap deniyor kur'an-ı Kerim'de Demek ki vahiy karıştırma onlara melekler Ateş yapmışlar Dolayısıyla İslam geldikten sonra bu cahiliye araplarının ilişki hukukları cinlerle arada irtibat kopmuş peygamber savaşına yakın semada yıldız kayması olayları var İslam tarihinde var işte diyor ki; peygamber sallallah dünyaya gelince yıldızların düşmesi şeytanlar ve cinlerin gaybi haberlerden kesilmesine alamette işarettir de Çünkü peygamber sallallah Vahiy ile dünyaya çıktı Elbette yarım ye varak ve yaralılarıyla karışık kahinlerin ve cinlerin haberlerine artık set çekilmiş engellenmiştir vahye bir şüphe gelmemesi gelmesin vahye benzememiş Çünkü uzaktan bir haber geldiği zaman insanlar bunu konuş bile biliyorlar Üstat devam ediyor Bir setten peygamberlikten önce kahinlik çoktu kur'an-ı Kerim indikten sonra onlara artık bir son verildi Hatta pek çok kahinler İman ettiler Müslüman oldular daha Cinler taifesinden olan haberlerini bulamadılar Cinler ondan haber gelmiyor Dolayısıyla su bitti Deniz işte eski zaman kahinleri gibi şimdi de medyumlar suretinde yine bir çeşit kahinlik gelecekten haber verme konusu var Avrupa'da ispirtiz maceraların içlerinde baş göstermiştir ve hazretleri bu ayetleri bugün Avrupa'da bu meseleler gerçekten çok ortada geçiyor Cinler de insanlar gibi hayatlara sonra ettikten sonra hesaba çekecekler onlar ölecekler İmtihanı kazanmışlarsa mükafatını alacak kaybetmişler cezaya çarptıracaklar Bu arada insanların baştan çıkarım onları kötü yollara sürükleerleri de cenab-ı Enam suresi 128 ayetinde şöyle hatırlayın o günü ki Allah onların hepsini toplayacak ve soracak Ey cin topluluğu insanların birçoğunu baştan çıkarıp kendinize mal etmek kaydına düştünüz ha onların dostlara insanlarla şöyle diyecekler ey Rabbimiz kimimizden fayda gördük bizim için takdir ettiğin vaadet cenab-ı Allah'ın diledikleri ayrı olmak üzere içinde ebedi kalıcı olduğunuz Ateş artık sizin yerinizdir Şüphesiz ki Rabbin tam hüküm ve hikmet sahibidir hakkıyla bilendir bu ayet ne kadar açık değil mi Bizim Aslında bu meselelerde en büyük sıkıntımız Kur'an açısından meseleye bakmayın böyle cahilde bir şey ya bu işin ilmi var bu işin dini boyutu var kur'ani boyutu var şimdi geliyoruz cinlerin şerlerinden ondan önce cinlerle insan arasında ilişkiler bağlılıklar beraberlikler nasıl biriymiş ve diğeri menfi bir okulun biri olumsuz olumlu olan olumsuz oranı arasında çok büyük fark var Birincisinde Cinler insanların emrine girip ona hizmet eder ederken ikincisine insanlar cinlerin evine giriyor ve onların oyuncağı oluyor Birincide Müslüman Cinler bazı Salih zaten emrine girerek on dakika ederler olmuştur kendisini ifade ediyor ya büyük bir alimdir anlattığım konuların birçoğunu oradan aldım ben diyor ki cenab-ı Süleyman'ın evliler verdiği Niye onun ordusunda cinlerinle vazifeli olduğunu bildiriyor mescide Aksa'yı cenab-ı Kur'an diyor ki eğer garipten gelecekten kurtuluştan haber verseler de diyor mesela Aksa İşte tam inşaatı yarımken Şeyma Aleyhisselam vefat ediyor Bir koltukta oturuyor Cinler Ona bakmaya çalışıyorlarmış bir haftalık bir şey büyük ihtimalle bitiriyorlarmış böyle çok çalışıyorlarmış kur'an-ı Kerim diyor ki eğer kaybı bildiğimiz nelerdir öldüğünü bilirlerdi [Müzik] Cinler insan arasındaki bu menfi olumsuz irtibat ise cinlerin sefihlerini ahlaksızlıklarını ahlaksızların farklı şeyler görülmesi Buna en tehlikelisi cinin kişinin İslam'ı olan yakınlığını İsmail etmesi Bu irtibatta cin bir din bir şeklinde insan rüyasına girer ve ona birtakım dini tertillere vururuz Enteresan değil mi Böylece onun şaşırtmaya çalışır cinlerin Bu kez zararlarına zararları daha çok lohusa halinde hasta zayıf asabi mizaçlı içine kapanıp insanlara musal olabilirler buna Cin Çarpması deniyor sıra içinde daha çok böyle harabe metrelik yerlerde tuvaletlerde Çöplük gibi mahallere yaşarlar ama dediğimiz gibi bunlardan korunmak önemli dinde Her insan zarar verecek diye bir şey yok birtakım şartla konuşmadan cenab-ı hak dirençler olacak olur insan bütün bunlarla birlikte cenab-ı Hakk'ın korumasına hıfzına sığınır ona olan Tevekkülünü artırır dua ve niyazları Allah'a sığınması istiaze ve istiğfarlarıyla Rabbine bağladığını güçlendirirse en tesiri silaha yapışmış ve kullanmış olur nedir audilerin kıpırdamaz onun takdiri Allah'ın takdiri olmadan hiçbir insana hiçbir varlık zarar vermez ama bütün şerli yarattıkları cenab-ı insana Musallat etmek de bizlere önemli Çetin bir imtihana tabi tutuyor kulluğumuzu hakiki anlamda arz etmemizi istiyor Bizler mümin olarak her halimizde kul olduğumuzun şuurunda iman ve ibadetimizde devamında bulunarak büyük ölçüde varlıkların şerlerinden zararlarından Emin oluruz Böylece onları gözümüzden Fazla büyütmemiş cilimlerinden fazla bir özellik vermemiş oluruz Az önce bahsettiğim gibi cinlerden nasıl korunulur bölümünde bu mesele gelirse yer verir buradan birkaç hadis size arz etmek istiyorum bir seferde peygamber asarım Ramazan'da toplanan fitreleri muhafaza etmek üzere beni görevlendirmiştir diyor Ebu Hazretleri geldi onlardan yiyeceklerden almaya yeltendi yakaladım seni rasulullah'ı söylerim dedim ve bana şöyle karşılık verdi tabi bunlar her türlü kılığa girebiliyorlar Ben muhtaç birisiyim çoluk çocuğum var ihtiyacım çok fazla Ben de serbest bıraktım diyor ne yaptı diye sordu ben de ya bana ihtiyacının fazlalığından dert yandı Çoluk çocuk sahibi olduğunu söyledi Ben de acıdım serbest bıraktım dedim peygamber sana öyle değil vallahi o sana yalan söylemiş tekrar gelecektir diyor Efendimiz bizim Üçüncü günde ben görevliydim yine geldi yiyeceklerden tekrar almak istedi yakaladım Sen Resulullah'a şikayet edeceğim Bu üçüncü seferdir her seferinde tekrar gelmeyeceğini söylüyorsan sonra yine geliyorsun dedim diyor Sonra şöyle dedi beni bırak da sana bazı kelimeler öğreteyim Onun da Allah'tan yardım dilersin Nedir o dedim diyor şöyle dedi dedi yatağına gireceğin zaman Ayetel Kürsi'nin sonuna kadar oku Bundan sonra artık Sen hep Allah'ın koruması altında bulunursun sabaha kadar şeytan Sana yaklaşık zarar veremez sabah olunca diyor mesele Resulullah Arz Ettim peygamber sağlığı şimdi işte şimdi o Doğru söylüyorsun fakat kendisi yalancıdır biliyor musun seninle üç gündür karşılaşan kimdir bilmiyorum ve hasat dedim diye İşte o şeytanın ta kendisidir Şimdi burada korkmaya ürkmeye Burada herhangi bir gerek yok hadis de ben size hadisler Okuyorum yani Ebu hu Hazretleri ile Peygamberimiz cebe sıkıştırınca ben Çoluk çocuk sahibiyim buraya Nusaybin'den geldim eğer başka yerde bir yiyecek bulsaydım buraya kadar gelmezdim bir daha önce sizin bu şehrinizdeydik biz sizin sahibiniz Resulullah gelinceye kadar biz burada yaşıyorduk Hazreti muazze diyor ki; Ben de serbest diyor ki ben de serbest bıraktım seni serbest bırakırsam bana o iki ayeti söyler misin dedim evet dedi bu iki ayet Ayetel Ondan sonra diyor bu ayetleri hep okudum Allah'ın izniyle insanların cinlerin şerrinden koruyan ve onları zararını dert eden Ayetel Kürsi ve Amenerrasulü oldukları bu rüyaya burcuyla ayetten anlıyoruz Böyle cinlerin Kötülüklerden korunmak bir zarar meydana gelmişse de manevi bir tedavi olması açısından ayarını aynı çarelere başvurabiliriz hadisi alimlerinden göre adamın ağaç üzerinde bulunuyordu Ağaçta bir şey kıpırdanmaya başladı Seslendi fakat cevab alamadım Ayetel Kürsi okudum şeytan yanına indi ona sordu Bizim de hastamız var Onu nasıl tedavi edelim şeytan cevap verdi İşte beni ağaçtan indirmek için okuduğun şeyi Okumakla Bu çeşit olaylar hadislerde doğrulanıyor dilimizde yani Hazretleri diyor ki; evlerinizi mezarlık yapmayın Bakara suresinin okunduğu eve şeytanlar gelemez kim la ilahe illallahüleşen Kadir duasını akşam bir okursa cenab-ı Allah ona bir muhafız koruyucu gönderir sabaha kadar onun şeytanı şerrinden korur yani peygamber ASM buyurmeden önce yatmadan önce Mutlak surette İhlas 2 3 İhlas 3 Felak 3 Nas suresini okuyorlar cuyu da üflüyor bütün vücuduna eliyle sürüyor Ayetel kürsioğlu hepimizin bildiği la ilahe illallah Bunlar okuyalım işte endişeye korkuyor girmeye gerek yok Ferhat ve Nas sureleri indikten sonra peygamber sayısından başka benzer usullerle şeytanı ve cinlerin şerrinden korunduklarına dair bilgiler bulunuyor şimdi sorunun cevabına geliyoruz sorunun cevabı da cinlerle olan beraberlik içerisinde acaba evlilik söz konusu olabilir mi böyle bir şey Mümkün mü bu konuya isterseniz evlenmesi için bazı şartların bulunması lazım bu şartların bazıları şu şekilde sıralanır insanları cinlerin yaratılışları Farklı bir toprakta yaratmış Dolayısıyla bu durum her iki cins için gerekli vücut yapısı gerekse hayat şartları bakımından Bir Hayli değişik Yani bir ağaçla bir kuş aynı mı Çünkü bunlar Ruhani varlık bünyeleri vücutları itibariyle her türlü kıllar girebilir Yani bir insan kılığına girebilir hayvan kılığına girebilir ve ağaç kılına girebilir evlilik denilen olayın sevilmesi için her şeyden önce Aynı cinsten Aynı türden bir varlık olması lazım beraberlik olarak değil ki İkisi de sudan yaratıldığı İkisi de hayvan olduğu halde yunus balığı ile bir kedinin berber olması mümkün mü Bunun için insanla cinlerin evlenmesine Öncelikle yaratılış farklıları engel böyle bir şey yok olmaz bu yani peridi bilmem ne hepsi cin anlamına gelir evlerin bir meyvesi de sonuç doğumun olması her varlığı üremesi ve çoğalması farklı olduğu değil tamamen ayrı bir yapıya sahip olan cinlerin Doğum ve ölümeleri de farklı bizim bildiğimiz bir insanın doğum gibi değildir ondan da o bu durumda hep bilinmezken insan da cindin evliliğinden söz edilebilir mi İslami manada bir evliliğin olabilmesi için iyice kabul dediğimiz şartın meydana gelmesi lazım söz konusu değildi ya evliliği olabilmesi için yürümesi ve devamı için eşlerine Aynı hayat şartları içinde olması lazım Ülfet ve ünsiyet olması lazım Oysa insana cinnet birbiriyle Ülfet etmez birlikte yaşaması var mı Yani bütün Bunda bu imkansızlıkla birlikte insanlar evlenmesi her ne kadar eski ve yeni bazı kitapları yer alsa da bazı kimselere böyle bir evliliği yaptıklarını söyleseler de bu hayali bir şey gerçek ama bir evlilik değil büyük ölçü Bir Hayal var Soylu Veya en azından rüyaya benzer bir olaydır [Müzik]

Mehmet Paksu - Okuyorum, yazıyorum, konuşuyorum, seyahat ediyorum

17 sene kadar çeşitli gazetelerde günlük yazılar yazdı. 50 kadar kitap kaleme aldı. Hayatını, 'Okuyorum, yazıyorum, konuşuyorum, seyahat ediyorum' kelimeleriyle özetliyor. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli konularda yüzlerce konferans verdi.

Mehmet Paksu - 2

Bize Mesaj Gönderin

17 sene kadar çeşitli gazetelerde günlük yazılar yazdı. 50 kadar kitap kaleme aldı. Hayatını, 'Okuyorum, yazıyorum, konuşuyorum, seyahat ediyorum' kelimeleriyle özetliyor. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli konularda yüzlerce konferans verdi.

+90 (533) 664 64 67

info@mehmetpaksu.com.tr

WhatsappDestek