NEFSİN HANGİ MERTEBESİNDESİN?
Sevgili dostlarım Selamünaleyküm Cenabı hakkın selamı rahmeti ve bereketi üzerinize bence Ne anlayayım nasıl bir ilişki var Nasıl bir benzerlik var Nasıl bir irtibat ve yakınlık var nefis değil de hemen aklımıza şeytan geliyor değil mi yani şeytan içimizdeki nefisle işbirliği yapıyor bizi yanlışlara günahlara kötülüklere şerlere sürüklüyor nefsin bütünüyle cenab-ı Hakk'ın hitabına mazhar olmuş bir özelliği var Allah nefs'e hitap eder Ey nefis der [Müzik] kur'an-ı Kerim'de onlarca ayet-i kerimede belki yüzlerce ayeti kerimede nefis kelimesi hem geçer nefis gerçekten bir Türkçemize geçen bir kelimedir Hani Bazen de böyle nefsi bir başka yerde kullanırız çok nefis bir yemek çok nefis bir tatlı lezzetleriz ama nefsin kuranını ifade ettiği anlattığı anlamıyla insanın şeytanla işbirliği yapan Allah'tan o zatlaşa getiriplere meyil eğilimli ve kötülüklerde iç içe oranı Biz duygumuz her ruh nedir ruh Bir bedende var olan bir ruhları Bir de Ruh var Duygu olarak ruhu var yani Ruhani Bizim ruhumuz Allah'ın elinde Allah'ın emrinde öbür Bir de kalbimiz var bir kalp var işte Yürek dediğimiz yine cenab-ı hak'ta Kalbe tecelli eder kalp Allah'ın aynasıdır Cenabı Hak kalple bize yakınlaşır şimdi bir insanda ya kalp hakimdir veya nefis hakimdir kalp hakim de duygusallığı artar Allah'a yakınlığı artar ibadete Zikri fikre ve her türlü kulluk görevlerine karşı insanda bir eğilim olur işte bu duyguların halleri tavırları ile alakalı kardeşimizi sorusu bu konuya giriyoruz Nefsin mertebeleri diyor öylesine mertebeler olur mu Madem nefis şeytan ve işçisine şeytanla işbirliği halinde nasıl mertebess olur olur ya insan Belki yok mu insanda maddi anlamda mertebesi var işte ordudaki görevleri makam mevki rütbe mertebesi var zenginlik fakirlik mertebesi var Allah'a yakınlık uzaklık mertebesi var şimdi biz burada kendimizi nerede görelim tabi 7 nefis var nüfusu sevaha dediğimiz 7 nefis var bu yedi nefsi bir anlamaya çalışırım Ondan sonra 3 tane anlattı nefisten daha öte nefisten daha farklı ve nefisten daha içeri bir konu var az önce bahsettiğin gibi bu nefis bütünüyle Kur'an ile hakikaten şunu ben ifade etmek istiyorum Benim bütün bu derslerde sohbetlerde bu konuşmalarda bu programlarda anlattım hep kur'ani meselelerdir Çünkü kulla Allah arasındaki ilişkiyi Kuran'dan bizi anlarız bakınız bir şey arz edeyim Lütfen dikkat edin ve kur'an-ı Kerim Allah'ın bir fermanıdır peygamber vasıtasıyla bize gelir Hangi konumda hangi durumda hangi işte hangi meslekte ve hangi işte olursanız olun sizin işinizin mutlaka Kur'an'da bir alakası vardı ya ben Hoca değilim ve ilahici değilim ben işte dindar'a değilim diyor benim Kur'an ne alakam var ya sen Dindar mısın insansın Seni Kur'an tanımlıyor seni Kur'an sana bir takım görevler mükellefiyete sahip bir takım özellikleri veriyor ya ahlak diye bir şey var edep diye bir şey var insanlara geçirmek diye bir şey var Ne olur Ne olur Ne kadar Dindar olursan ol veya hiç Dindar olma Öyle değil mi bu kainatta sen varsın bu dünyada varsın bu varlığını Kur'an sana anlatır Kur'an müminleri anlatır misafirlerine sevgilisi var Hristiyan var yahudi'si var münafığı var müşriki var ateistti var hepsi var Bütün bunları bize Kur'an Ben diyorum ki hangi ilmi seviyede olursanız Bilginiz kültürünüz eğitiminiz ne olursa olsun mutlaka Kur'an'a bakacaksınız Çünkü cenab-ı insan dünyadaki bütün hayatını bütün yaşayacakların Kur'an'ı ifade etmiş O açıdan Biz nefis meselesini de Kur'an'dan öğreniyoruz Mesela bu Nefsin mertebeleri var nefse unutmayın 7 nefis var İnsanların müminleri severim Müslümanların seviyeleri var yani derecelerin mertebeleri konumları ve insanlar içerisindeki yeri vardır Allah katında yeri vardır Herkesin bir yeri var şimdi Kur'an bize bize anlatıyor nefis Taşıyan biziz iki varlığın nefsi var bir insanların nefreti cinlerin nefsi var cinleri Biz göremiyoruz o zaman Cinler var ruhuna Aktığını görebiliyor musun meleklerin derisi olmaz çünkü nefis nefis maneviye girdiği zaman teleferik devreye girer ubudiye ubudiyetin ikisi var iki türlü ibadet var Birisi Allah'ın emri yani emri bil maruf Bir de neyi müker dediğimiz Allah'ın yasakladıklarından kaçmak var bir ibadet yapacaksın ikinci bir ibadette menfi İbadet ne yapacaksın günahlara girmeyeceksin günahları işlememekte bir ibadettir günahlardan sonra tövbe etmek de bir ibadettir birinci nefis Yusuf suresinde geçen bir nefistir bu Yusuf Aleyhisselam'ın kendi ağzından ifade edilir çıkarmıyorum Ben Nefsimi temizlerle işte öyle bir şey ya bir peygamber ben kendimi temize çıkarmıyorum derse benim kalbim temizleyenlerin hiçbirisinin değeri anlamı bir ağırlığı kalitesi yok Ömer Bey ben Nefsimi diyorum kiralardan haramlarda yanlışlar da tebriye etmiyorum temiz çıkaramıyorum dinle Peygamber Efendimiz soyayım nefis sürekli kötülükleri yanlışları günahlara ve sürükler emmare çok söyleyen sıkıştıran günahları işlemek için böyle İçinizde bir şey gelir ya Yanıma girmek için direk içine böyle bir duygu gelir yani böyle ayağınız gider Gözünüz gider Karadeniz gider aklınız gider sürekli Yusuf Aleyhisselam diyor ki sürekli kötülüklere doğru yönelir kötülüklere karşı seni sürükler ve kötülüklerse cazip çekici sanki ihtiyaçmış gibi gösterir Kumarda ilişkileri zinadır faizdir haram kazançtır israftır gıybettir yalan söylemektir dedikodu yapmakta insanlara hakaret etmektir aklınıza ne derse gelsin Demek ki Bütün bunlar da ne var İnsanın içinde bir duygu var Biri yap duygusu var biri yapmadı kusura bakma da namaz kıl acaksın Çünkü insanın kalbi ancak namazda Allah'a yaklaşır yaklaşır bir de yapma var Öyle değil mi yani bir yaparım bir yapma var Yapma Neyse günah işlemiyor günahı kim belirler Allah belirler Yani hiçbir insan günah belirleme şu Günahtır şu haramdır diyemez Çünkü insan Allah yarattığına göre Cenabı Hak da insanı eğitim yaşatan büyüten rızkını Allahtan hoşça rabbil alemin diyoruz ya alemde İdare eder Yani Rab kelimesini bir idareci var Allah idareci var öbürü besliyor büyütüyor rızıklandırıyor yani nefis kötülüklere karşı sürekli eğilimi günahlara karşı sürekli eğilime uğrar sürekli böyle göze ora sürekli ihtiyaç gibi gelen Demek ki Yusuf var ya Selamlar cazip çekici süslenmiş göstermiş Hadi gel de kimse yok sarayda geldi Yusuf Yusuf Aleyhisselam gitmiyorsa o işte o o nefsin varlığını Allah ona hissettirmiş Eğer Allah'ın yardımı Allah'ın desteği Allah'ın inayeti olmasaydı diyor Yusuf o sarayın kadınının o şeyine gidecekti diyor Allah Yusuf Aleyhisselam'ın şahsında bir nefisten bahsediyor Hani yaptığın zaman pişman olursunuz başınıza işte bir takım şeyler gelir aklımıza geleni yaparsanız işte ondan sonra işte kıvranırsınız insanlara karşı Tedirgin olursunuz İşte bu nefis nefsi emmare her keste var bir de nefse emare şerrinden Allah'a sığınmış illa bana Rabbim Merhamet etmezse nefis bana her türlü kötülüğü yapar ve emme Öğretim bir su kötülük günah haram demek yani Su Misali ahlak suyu ahlaksızlıktır kötü insanlar insanları yanlışlara sürekli değerler suyu amel etti anlamında şimdi bu anlattığım meselelerde size zaman zaman İslamiyet Kur'an sünnete uygun ifadeler kavramlar ve terimler ifade ediyorum bunlar önemli bunları bilmediğimiz zaman biz hem kendimizi tanımıyoruz hem de aynı zamanda neler bizim için doğru müsbet olumlu Neden bizim için yanlış olumsuz ve kötü Çünkü dinin kavramları vardır Her şeyin kavramları var Mutfakta bir sürü kavram var bir marangozun bir sürü kahramanın bilgisayarın bir sürü kahramanı var bir otomobilin bir sürü kavramları var bilgisayarın yüksek alarmları var kavramlar olmadığı zaman sen anlayamazsınız bilgisayarın kavramları vardır mesela klavye diyor senin klavye daha önce duymamıza klavye senin için bir Allah taşımaz Öyle değil mi yani bilgisayarı kullanabilmeniz için o terimleri o ıstırahları bilmeniz lazım dinin de kendi kavramları kendi ızdırapları ve kendi özel kelimeleri vardır fizikte matematikte biyolojide felsefede hepsinde kavramlar vardır Buna Terim de deniyor Terim var kavram var ıstır var Onun için ben size zaman zaman bu kurani meselelerin terimlerini kavramlarını ve onlara has özel sözleri söylemek istiyorum şimdi birisi bu yani cenab-ı hak Eğer Merhaba etmezse Rabbim biz bizi korumazsa Rabbimiz nefsimizle bizi baş başa bırakmazsa illa bana Rahime Rabbim Rabbim Merhamet ederse nefsini elinden kurtulurum Merhamet edicidir Allah'ın rahmeti nasıl olmak lazım ve Şeytan sürekli insanın kötülüklere sevk ediyor ya Şeytan senin sürekli Allah'tan koparmaya çalışıyor çocuğu anneden ayıran bir yabancı el senin balına mülkün değerli eşyanı el atan bir dolandırıcı bir hırsız Bir Hain adam işte Allah'ın rahmeti Merhameti ve Allah'ın inayeti istiyoruz Allah yardım etmezse insanlar küfüre girer harama girer her şeye girer Onun için diyor Yusuf Aleyhisselam İlla ama Rahim Ya Rabbi Allah'ın rahmetine muhtaçtır Fakat ne diyor Allah ve rahmeti benim merhametim diyor rahmetim her şeyi kuşatmıştır bu birinci nefis hepimize vardır Bundan kimse ne yapamaz kendisini bundan uzak tutamaz sürekli bu nefisle mücadelemiz var ne zamana kadar bu can bu tende kaldığı süre kadar yaşın ne olursa olsun fark etmiyor İkincisi de nedir nefsi levvame la o kısım bir nefsillevvame cenab-ı anlamına Yani demek ki cenab-ı nedir günahlara karşı haramlara karşı kötülüklere karşı çirkinliklere karşı mesafe olan görüyor yani şimdi siz çamurlu bir yolda gider misiniz veya işte taşlı Çakıllı bir yolda gider misiniz otoban varken asfalt varken toprak yolda gider misin Allah'ın yasakladıklarından uzak Duran bu nefsi levhame ne yapıyor işte günahları işlemekten insan uzak duruyor mesire onlar uzak tutuyor buna hayır dedi Sen de bu maliyetli bir mazi verdin o yani günahları eş girdikten sonra diyor kendisi isyana karıştıktan Sonra pişman olmak bu pişman olmak bizim hepsi emmare günahlara Sürgün ikincisi nefsi levhame Bu bir mertebedir insan hata işte insan yanlış yapar insan günahlara girer bilerek bilmeyerek girer ben böyle niye yaptım diye onun için peygamber sallallah pişmanlık diyor dini tövbedir ondan sonra kabiliyet tövbeye geçersiniz Bu ikinci nefis Bak bu Bizde de var Birincide de var bu var bu da var öbürü nefsi mülhime ilhama basar insanın kalbi Allah'ın elindedir kur'an-ı Kerim'de diyor Allah kişiyle kalbinin Arasına girer kalp aynı Hesabı Vardır Allah'ın manasıdır Biz imanımızın Merkezi inancımızın Merkezi sevgimizin bütün güzel Duygularını merkezdedir kalbimizdir Yani sen Kalbin ne kadar temiz olursa kalbine günahlardan haramlardan kötülüklere ne kadar temizlerse takvaya girerse orada sen İlaha varsa misafir gelecek Ne yapacaksınız işte günden öncesinde hazırlık yaparsın misafir gelir yemek hazırlarsınız işte ortama hazırlarsınız Evet temizlerse süslersiniz ya Allah'ın ilhamına iki şeylere de öyle şeytan oraya devreye giriyor şeytan peygamberlere de vesvese vermiş İbrahim aleyhisselama bu çocuğu diyor nasıl kurban etmeye götürürsün İspanya Aleyhisselam'a veya İsa Aleyhisselam'a gelmiş bir gün Şeytan demiş ki Aşağıdan bir at demiş ölecek mi Bağlar peygamberlere veriyorsa Biz kimiz Ne yapacaksınız işte meleklerden gelen ilhamı dinleyeceksin kulluğun meselesi bu kardeşim hani Üstat güzel bir şey söyler Bediüzzaman hazretleridir her an bir başka insansın mesela önceki İnsanlar bir saat sonraki insana aynı değil hatta bir dakika önceki İnsanlar bir dakika sonra insan aynı değil de insan Çünkü peygamber aslen buyuruyor kalben diye kalp değişmiş kalp değişen demek Allah niye kalbime kalp demiş kalp İsmini vermiş Çünkü kalp Çok değişken bir özellik taşır Çok değişken bir özellik taşıdığı için Peygamber sav bir duası vardır Bu dua yapın ya mukalilber kulüp Tebbet kalbi Ala Rabbim Kalbimiz Senin dinin üzerine sabit kıl kararlı kıl günahı yapmak istemek Allah yarattı sevaplı bir ameli yapmak işleri yaratmak şerdir cenab-ı Şeytana uy diye yaratmamış Allah günahları haramları yaratmış Yapma ya yaratmış yani bir de nefsi mutmain mutluluğa yani mutma demek huzura rahata Erer mutluluğa Erer nefis demek kur'an-ı Kerim bu konuda İbrahim Aleyhisselam örnek verir İbrahim Aleyhisselam ya rabbidir Nasıl diriltiyorsun peygambere anlatacak ya bu insanlar hep İşte bu peygamberlerin evliyaların kalbi her an Allah ile beraberdir bu mertebeye peygamber kim soramaz Ama bu mertebeye bir evliliğe ulaşabilir evliyalık bölümü mertebedir sende olursun ya evliya gökten inmiyor ki yani evliya olabilirsin Allah'ın dostu olabilirsin üzüntü vardır niye yok şey hepsi Allah'tan geliyor onlar imanından Eminler imanından emin olmak güven içerisinde olmak böyle bir imanın şeytan şarap aç çırpamaz şeytan bu imana zarar veremez öyle mi imanın olacak ki seni her an Allah ile berabersin hele Allah evvel olmak işte imanın mertebesidir bu tahkiki imalatekindir takdiri iman değildir Allah vardır bir de inandıramaz her türlü mutma Ey mutmain ne nefsi ile rabbi ya rabbi'ne döndü Rabbine dön cenab-ı Süleyman Aleyhisselam ile İyi bari ne güzel kuludu ne güzel kullanabilirsin nimella hep Allah'a yakınlık içerisinde olan evvab Erva o Nimet meselesi çok severim Allah sana diyecek ya Ne güzel konusu Harika bir şey değil ya Peygamberimiz ne güzel Emir dedi Askerde ne güzel askerdir işte Fatih Sultan Mehmet ne güzel komutandır ne güzel onun askeri ne güzel askerdir Allah'ın Metin'e övgüsüne Mazhar olur öbür nefesi nedir Allah'tan razı ol Allah razı olsun ya yeter hepsi unutmayın [Müzik] hem Allah senden razı olsun hem de sen Allah'tan razı ol nasıl vereceğim Allah'ım benden razı olduğunu Allah benim beğeniyor Neden belli mesela Allah'tan hoş durursa Allah'tan gelen her şeyi güzel karşılıyorsan Allah da senden lazım bu işte karşılıklı yani nasıl iyi bir insan olursun iyilik yaparsa iyilik iyi insan varsa İy takdiri derslerin sen değilsin İyi insan olursa sana Birisi bir iyilik yapıyor Sanki o mecburmuş gibi iç teşekkür bile etmiyorsun Bu insanlık değil tabii Demek ki Rabia nefis mardiya NEF is iyi takdir etmek iyilikten memnun olmak iyi insanları mükafatlandırmak ödüllendirmek teşekkür etmek Bu bir mertebe gibi mertebede yani martıya Razı mısın kardeş mesela o Allah senin için neyi uygun görmüşse Sen ona ne sen razı olsun Allah razı olsun Niye ben niye ben işte ben niye hasta oldum diye başıma dertler var kazalar felaketler musibetler belalı hep ben üstüme geliyor deme bütün peygamberlere peygamberlerin başına gelenler normal insanlara başka yanmamış ki ya peygamber sallallah musibetlerle felaketlerle dertlerle hastalıklara karşı karşılaşanlar diyorum beni düşünsünler test ediyorlar diyor peygamber Save yapma diyeceği anlaşır kalmamış öldürmek için suikasınız neler yapmışlar hakaret etmişler mesela onların birine dayanamazsın abi peygamber dayanır işte öyle iman var ki öyle bir iman var ki hepsine dayanıyor imanında kuvvetlendir Kahrın da Hoş lütfen da hoş hoş durma Senden gelen nimetler geldiğinde uçuyorsun değil mi musibet geldiğinde niye Allah'a şikayet edilir kimseye Allah aşkına Allah'a şikayet et dertlerini sıkıntılarını musibetlerini Allah yalvar Yakar Ama Allah'tan şikayet etme Kimi kime şikayet ediyorsun yani Allah'ı insanlara şikayet etsin ya [Müzik] peygamberler Allah'tan başka kimseye derdini aşmaz peygamber Aleyhisselam sahabe diyor ki yani Dert Sana sıkıntıdasınız ne yapacağınızı bilemiyorsunuz eliniz kolunuz bağlı kafanızda bazı insan aklın kafası durur ya aklınız duruyor öyle bir şey geliyorsa Ya Rabbi diyorsun bu nereden geldi Allah'tan geldi Dede gelecek siz Allah'a yakınlıkta ayak gösterirse Allah karşına ama çabala lazım gayret lazım kulluk lazım ve Allah'tan geleceğine yüzde inanacaksın ya Allah seni yaratmış yaşatıyor ya seni gözleri gördüler kalbini çalıştıran beynini kafanı işleten Allah'tır ya üstad'a soruyor Bu sözü çok çok Elhamdülillah hala görüyorum hayatını Bereket Çünkü geriye dönüp bakıyorum bir de şimdiye bakıyorum Ya Rabbi diyorum ne bereketlendirdim taşıyamayacağımız dayanamayacağımız büyükler ağırlıklar bize vermediği bak kur'an-ı Kerim işte amellere sorduktan sonra gelen Rabbine Vela Çünkü insanlara yüklediği ağır yükler bize verme Rabbena Ya Rabbi diyor bize bomba haberi ya Rabbena sizi sabırınızı taşıyormuşsa sabır taşınız çatlıyor ama sabırınız taşıyor sabır taşırız çatlıyor mu Öyle bir hale geldiğiniz zaman şeytan devreye giriyor işte Namaz kılarak sabrederek benden yardım isteyin peygamber Aleyhisselam güzel bir şeyle karşılaşınca bir nimetle namaz kılardı bir musibet bile hastalıkken hemen iki rekat namaz kılarmış namaz namaz Allah diyor derdimizin dermanı gönlümüzün Fermanı gözümüzün devasını Rabbimize vermiş yedi nefsi bize ayetler ışığında üç dört Bediüzzaman şöyle izah eder ve afiyetler müslüye ile taif-i mertebeye atılan adımlar değil Belki 4 harflidir yani sırlı Gizli Duygular vardır Bir de nüfusu sevabı yedi nefis vardır Üstad bunlardan öte dört harf beden var Dört hakeden bahseder tarikatten ziyade Hakikatte şeriattır yanlış anlaşılmasın aciz fakir ve kusurunu cenab-ı Yoksa onları yapmak veya halka göstermek demek değildir [Müzik] sana bir iyilik geldiği zaman Allah'tan bir başına bir kötülük geldi Demek kendinden bir ayeti dönünce haddeye kurulu şeyin her İlla ancak Allah'ın rızasıdır bu 4 hatayı adamı şöyle anlatıyor Üstad birinci halifede veya sürekli işaret ettiği gibi tezkiye ile kendisi çıkarmayın Hazretleri aylarca yol almış Kabe'ye varmış ilahiyat bir kere hasiyetten Ya Rabbi demiş ya asi Kulu huzurla geldi benim tavrı ben internetten izleyecekler affedersem kalırsın zaten sen bana Layla ve kapından kovarsın Nereye gideyim peygamberlerinle sürekli böyle bir şey vardır kendinle temize çıkarmaz insan cibiliyete ve fıtratı insan her şeyden önce kendini seviyor önce Can diyor ya Sonra Canan Peki evlil abi yalnız zatını sever başka her şeyi nefsine feda eder mabud'a layık bir tane nefsine ayıpten tenzih ve tebliğe de Allah'a her türlü kötülükten Müslümanlar diye tenzih ediyoruz ya İnsan kendisine böyle ne kusuru vardır elden geldiği kadar kusurları Kendine layık görmez ve kabul etmez hiçbir hataya derler ya hata sabır Kürt de olsa diyor Kimse Sana Prestij eder tarzında şiddetle müdafaa eder kendisine tapmış nefsine avukatı Hatta fıtratına tevdiye edilen insan yaratırsın Allah'ın koyduğu ve makul hakiki'nin hem tesbihi ona verilen ceza ve istedi yani Allah'ı övecek şekilde kendisini ölüyor İşte şu mertebede çok hafife tezkiyesi tatiyir Ya böyle bir nefse nasıl temizleyeceksin onu tezkiye etmemek demek ikinci Hadi be berattaki gibi kendini unutmuş kendine haberi yok Mevkii düşünürse ölümü size başkasına zarar verir aklına ölüm gelmiyor ki adam başkaları var fena ve zevali diyorsan kendine alır Bak gerçekten yaşlandı artık gidiyorsun Yok ben kendi yaşlılarda hastalarda daha işte Engeller Var külfette hizmet makamından nefsini unutmak Yani bir yerde hizmet mi var bölgede bir gayret mi gerekiyor sonra koşacaksın aksi ücretle istifade huzur atsın makamına nefsini düşünmektir yani ücret mükafat hediye dağıtılıyor nasıl insanı koşuyor değil mi yani birbirine ezerek bir mağaza aç reis de bir takım şeylere veriyor yavru [Müzik] [Müzik] herkesi kusurunu görüyor ya Yani huzurlar ve itirazlarda unutmak mevcut değil mi hizmette düşünmek Ölüm geliyor ya Ölüm geliyor kardeşim üçüncü halifeden sana bir iyilik geliyor Allah'tan ve kendimi musibeti kötülük mü ya kendini böyle bir nefis ne yapıyor da iyiliği kendinden biliyor faillou yani ben diyor çalıştım işte aklım kafam ilmin bilgin var diyor bunu demeyeceksin ya bu harflerde nefsinde yalnız kusuru ve naksu ve Azize ve farklı vereceksin Öyle değil mi yani hadisin fakirsin her an soru sibet gelebilir sen nesin ki Yani kendini yani sütten çıkmış ak kaşık gibi mi görüyorsun maalesef böyleyiz bütün mehası ve kefaretini bütün özelliklerini bütün güzelliklerin bütün üstünlüklerini bütün yüceliklerini Fatih tarafından ona İhsan edilmiş nimeti olduğunu ayrı yerinde şükür ve temettü yerinde hamd etmekte Yani kendini öptür Vallahi kardeşim şu Merve tezkiye Kemali tek temassızlikte ya sen çok önemli bir adamsın kendini önemseme Sen üstün bir adamsın herkes sana öyle bakıyor ya galiba dünya gibi milyarlarca Galaksi var Her Galaksi milyarlarca yıldız var senin malın mülkün etin Putin ne ya dönün Allah her şey bit ecek nefis kendini serbestle müstakille mevcut bilir kendi var sanki kendisi Merkez dünya buna etrafında dönüyor kendisi Merkez bütün insanlar ona etrafında fırlıyorlar ondan birebir rububiyet dava eder Sonra demiş ki firav un Hazretleri Allah'ın beynini diyor ki Allahümme ecirna firavunlaşmışsın hepsinin şerrinden sana sığınıyor ya nefis firavun firavun mabuduyla karşı Adalet ihsan eder çekiyor Allah'a karşı itiraz ediyor Allah'ı tanımıyor Allah'a dinlemiyor Yarın kabre gireceksin kim var En sevdiklerimi bırakıp gitmişler İşte şu gelecek şu hakikaten terk etmek de ondan kurtulur Hak Yarattı Şöyle ki her şeyi nefsine manayı ismiyle Fani ederim mefhuttur hadislerimi aldımdır gerçekten yoksun sen zaten yok da var orada fakat manaya harfi ile Allah'a yani sadece cücelerle esvasını Aynalar heyetiyle vazifelerinde şahittir mevcuttur Sen kendi şahsında bir şey değilsin allahla beraber olunca bir değeri var değil mi yani tek başına bir işin yok ama padişahın yanındaysan Biz komutanı yandıysan değil mi ya güçlüsün şu makamda tezkiye etme vücudunda Adem ademinde vücut Sen kendini var kabul edersen yok olursun ama yok kabul etsen var oruçlu Yani kendini bilse vücut versekale kadar bir zulümata içindedir Ya sen kendini böyle yüceltiyorsun büyütüyorsun falan sen yoksun Yok yok karanlığındasın yani vücudu şahsisine güvenin kendine güvenip gözlü dakikadan gafilesi Allah'tan gaflet etse uzak kalsa Yıldız böceği gibi bir şansı Ziya vücudu nihayetsiz zulümata Adem ve Fırat içinde bulunur şimdi bahsetme yıldız ve mücadele böcekleri vardı Böyle çıkar Müminler parlıyor gibi şimdi orada bir ışık yapsam hızlıca kayboluyor fakat enaniyeti bırakıp kendi kendine şeyi bırakıp gurur bırakır Biz de nefsi hiç oldu ona ben hiçim dese mucize de erkekliğinin bir aileyi tecellisi olduğunu gördüğü bak ya senin ne varsa hepsi Allah'tan geliyor Hepsi Allah vermiş bütün mevcudu zaten bütün varsayım vücudu kazanırsın Sen her şeyi bırakırsan kendini böyle yaparsan yap rahat kazanırsın Zira bütün mevcudiler bütün alemde masalara [Müzik] Allah Yoksa Allah derdinden çıkmışsa Allah unutmuşsun Onun için hiçbir şey yok ya dünyanın en büyük zenginliği en meşhur adamı en şerefli adamı olsan ne kabire bitti ya o kadar kabire kadar Seni taşıyanlardır kabre kasten bir de kabirden sonra taşıyanlar var kabre kadar senin dostların taşır kabirde senin kim taşıyacak kabire girdi hemen Kim bilir Sen yalnız Kim getirecek imanı varsa namazının varsa zikrin varsa şükrün varsa hemen Melekler Seni arkadaş olacak kardeşim meleklerin dışındaki insanların sana dost olsan Hoca bugün size yarın bugün yüzüne girer Yarın verir Bu yüzden göklere çıkarır Yani öyle bir yere düşürür ki Tepeüstü gidersin insanlar Rabbim bizleri her türlü kötülüklerde her türlü haramlardan muhafaza bunun hepsi şeytan pisisin diyor kur'an-ı Kerim risk Baki necis pisliktir görmüş Pislik bir de risk şeytanın pisliklerde manevi pisliklerinde manevi pislikler bırakırsanız ya içtin Abi bize batılı yanlışı batıl kötü olarak gösterme bizi batıldan koru Selam vererek [Müzik]


